Frit medlemskab af Kræftens Bekæmpelse til over 1.000 medlemmer af PensionDanmark

Kræftens Bekæmpelse og PensionDanmark indledte sidste efterår et samarbejde, som sikrer hurtig og målrettet hjælp til medlemmer af PensionDanmark, der rammes af en kræftsygdom. Antallet af medlemmer, der har fået et års frit medlemskab, runder nu 1.000.

Samarbejdet betyder, at medlemmer i PensionDanmark, der får konstateret kræft, får et års frit medlemskab af Kræftens Bekæmpelse – og dermed målrettet hjælp i en svær periode. Over 1.000 medlemmer i PensionDanmark har nu fået glæde af denne mulighed. Foruden det frie medlemskab får de som hidtil et skattefrit engangsbeløb på typisk 100.000 kr. via kritisk sygdom-forsikringen i pensionsordningen.

”Kræftens Bekæmpelses rådgivning og støtte er et meget relevant tilbud til de af vores medlemmer, der rammes af en kræftsygdom. Kræftens Bekæmpelses rådgivning hjælper medlemmerne med at få et normalt familie- og arbejdsliv, så flere kan komme tilbage i job”, siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Mange positive tilbagemeldinger til Kræftens Bekæmpelse

I Kræftens Bekæmpelse er der stor tilfredshed med samarbejdet med PensionDanmark.

”Vi er glade for, at over 1.000 kræftramte medlemmer i PensionDanmark er blevet medlemmer hos os – og vi har fået mange positive tilbagemeldinger fra disse nye medlemmer. Det er glædeligt at vide, at de er opmærksomme på den hjælp og støtte, som vi tilbyder alle kræftpatienter og deres pårørende,” fortæller adm. direktør i Kræftens Bekæmpelse Leif Vestergaard Pedersen.

Medlemskab i Kræftens Bekæmpelse sikrer tryghed og målrettet hjælp

Per Andersen, der er procesoperatør i Copenhagen Fur, fik konstateret lymfekræft i 2009. Her fik han udbetalt 100.000 kr. fra PensionDanmark og fik desuden et års frit medlemskab af Kræftens Bekæmpelse. Og han sætter stor pris på medlemskabet.

”Når man har kræft, vil man helst vide alt om sin sygdom. Jeg læser det daglige nyhedsbrev fra Kræftens Bekæmpelse og bruger også hjemmesiden, hvor jeg kan få gode råd. Det giver mig også en stor tryghed at vide, at jeg i Kræftens Bekæmpelse kan få personlig rådgivning ved at ringe til Kræftlinjen eller møde op i det lokale kræftrådgivningscenter,” fortæller Per Andersen..