PensionDanmark kåret til årets pensionsselskab i Europa

Torsdag aften vandt PensionDanmark prisen som årets pensionsselskab i Danmark - og Europa.

PensionDanmark er netop kåret til årets pensionsselskab i Europa. Det skete ved IPE European Pension Funds Awards, som blev uddelt i København torsdag aften. Her løb PensionDanmark med prisen ”Best European Pension Fund”. Den blev givet for PensionDanmarks nye investeringsstrategi, som har stærkt fokus på alternative investeringer som vindmøller, banklån og eksportkreditter. Tidligere på aftenen blev PensionDanmark desuden kåret til ”Pension Fund of the Year” i Danmark og ”Best Industry wide Pension Fund”.

”Vi er naturligvis meget stolte over at få disse eftertragtede priser. For de er en anerkendelse af vores investeringsteams evne til at gå nye veje for at skaffe gode, stabile afkast i en udfordrende tid med lave renter og stor finansuro,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

IPE European Pension Funds Awards er den største af sin art i Europa med deltagelse af flere hundrede pensionsselskaber fra de forskellige lande. Der blev i år uddelt priser i 40 kategorier. Priserne uddeles til pensionsselskaber, som har præsteret ”eksemplarisk”. Priserne er blevet uddelt siden 2001.