PensionDanmark fik investeringsafkast på 4,8 mia. kr.

Investeringsafkastet i de første ni måneder af 2013 blev på 4,8 mia. kr. Balancen er med indbetalinger på 7,9 mia. kr. mod udbetalinger på 3,5 mia. kr. i stærk vækst og har siden kvartalets afslutning nået 150 mia. kr.

Investeringsafkastet i de første tre kvartaler af 2013 blev på 4,8 mia. kr. før skat. Det svarer til, at medlemmer på 40 år fik en forrentning på 5,6 pct., mens opsparingen for de 65-årige medlemmer blev forrentet med 1,5 pct. før skat. Siden kvartalsskiftet er afkastet løftet yderligere til 8,3 pct. for alder 40 og 3,8 pct. for alder 65. Indbetalingerne ligger med 7,9 mia. kr. på niveau med 2012.

”Vores fornemste opgave er at skabe tryghed om pensionsopsparingen. Med et investeringsafkast til medlemmerne på næsten 5 mia. kr. uden at tage store risici er vi meget tilfredse med resultatet,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Ved kvartalets afslutning var balancen steget med 12 mia. kr. til i alt 146 mia. kr. sammenlignet med samme periode sidste år. Siden kvartalets afslutning har balancen rundet 150 mia. kr. Dermed er balancen tredoblet siden 2005.

Hoved- og nøgletal 1.-3. kvartal 2013 Q3 2013 Q3 2012
Indbetalinger, mio. kr.  7.921 7.852