PensionDanmark kåret som Europas bedste investor

Torsdag aften blev PensionDanmark hædret med prisen som Europas bedste investor i ejendomme og infrastruktur ved international prisuddeling for den europæiske pensionsbranche.

PensionDanmark modtager nu international hæder for sin investeringsstrategi. Torsdag aften vandt PensionDanmark nemlig prisen som Europas bedste investor i ejendomme og infrastruktur ved en stor prisuddeling i Holland for den samlede europæiske pensionsbranche.

Ved IPE European Pension Fund Awards, som uddeles hvert år, hædres de pensionsselskaber i Europa, som præsterer "eksemplarisk".

I år vandt PensionDanmark i kategorien ”bedste investor i ejendomme og infrastruktur”, hvilket er anden gang indenfor de seneste tre år. Prisen blev givet for PensionDanmarks fokus på investeringer i ejendomme og såkaldte stabile alternativer som f.eks. infrastruktur og vedvarende energi. Disse er i 2013 blevet udbygget med investeringer i et biomassefyret kraftværk i England og i et gastransmissionsanlæg i Holland samt et investeringstilsagn til den første amerikanske havmøllepark, Cape Wind.

"Det er i år lykkedes os at foretage en række banebrydende investeringer i ejendomme og energiinfrastruktur inden for bl.a. biomasse og gas, der supplerer vores øvrige investeringer i stabile alternativer. Dermed er vi godt på vej mod målet om, at denne type investeringer skal udgøre den stabile sokkel i porteføljen. Prisen er en international anerkendelse af strategien, og derfor er vi meget glade for denne hæder," siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

IPE European Pension Fund Awards er den største årlige begivenhed for den europæiske pensionsbranche. Her deltager repræsentanter fra over 250 pensionsselskaber på tværs af lande. Priserne er blevet uddelt siden 2001, og sidste år vandt PensionDanmark prisen som Europas bedste pensionsselskab.