Rejsegilde på Portland-siloerne i Nordhavnen

I dag blev der holdt rejsegilde på det store byggeprojekt Copenhagen Port Company House i Nordhavnen i København, hvor to gamle cementsiloer omdannes til moderne kontorer. Projektet er klar til indflytning i 2014.

Nu kan man snart spise frokost eller holde møder på sin arbejdsplads i 59 meters højde med 360 graders udsigt over København og Øresund. Ombygningen af de to cementsiloer i Nordhavnen i København til kontorer er nu nået så langt, at der i dag kunne holdes rejsegilde på Copenhagen Port Company House.   PensionDanmark bliver sammen med PFA Pension og ATP Ejendomme ejere af det syv etagers store kontorprojekt, når det står klar i august 2014. Den samlede investering er på 390 mio. kr., og der er allerede nu fundet lejere til det meste af ejendommen.   ”Det er et spændende byggeri i høj kvalitet med fantastisk udsigt og beliggenhed i det attraktive nordlige havneområde. Det opføres efter Company House-konceptet, hvor flere lejere kan deles om de fælles faciliteter. Vi forventer stor efterspørgsel efter kontorlokalerne, og at investeringen dermed vil give medlemmerne et godt afkast,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

For nylig investerede PensionDanmark i en anden ejendom, der opføres efter Company House-konceptet; Gladsaxe Company House, som bliver NCC’s nye hovedsæde.

PensionDanmark har investeret ca. 10 mia. kr. i bolig- og erhvervsejendomme i Danmark, svarende til 7 pct. af formuen. Målet er at øge investeringerne i ejendomme med 2 mia. kr. om året til 10 pct. af formuen frem til 2015.

Om Copenhagen Port Company House:

Pris: 390 mio. kr.

Købere: PensionDanmark, PFA Pension og ATP Ejendomme