Totalentreprenør på plads til stort PensionDanmark-byggeri

Der er i dag indgået aftale om, at MT Højgaard skal opføre det nye Nordea-domicil i København, som PensionDanmark er medinvestor i.

MT Højgaard skal stå for byggeriet af det nye domicil for Nordea Bank Danmark i Ørestaden i København, som PensionDanmark bliver medejer af. Det står klart, efter at der i dag er indgået aftale med entreprenørkoncernen om at opføre domicilet i totalentreprise.

PensionDanmark kommer til at eje det nye domicil sammen med Nordea Liv & Pension og Lægernes Pensionskasse, når det efter planen står klar i efteråret 2016. De tre selskabers samlede investering er på 1,3 mia. kr.

”Det nye Nordea-domicil er en rigtig god investering. Den vil give vores medlemmer et godt afkast i mange år, da der er indgået en lang lejeaftale med Nordea Bank Danmark, som er en økonomisk meget stærk lejer. Det er så et ekstra plus, at byggeriet vil give gode job til mange af vores medlemmer i byggebranchen,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Byggeriet går i gang i slutningen af marts næste år. Domicilet, der skal huse 2.200 medarbejdere, kommer til at bestå af to bygninger på tilsammen ca. 46.000 m2 samt ca. 14.000 m2 kælder.

Der bliver tale om et bæredygtigt byggeri, som er screenet til at opnå platinum i mærkningsordningen LEED. Arkitekt er Henning Larsen Architects.