Domicilbyggeri til MT Højgaard sættes i gang

Første spadestik bliver i dag taget til et nyt domicil til MT Højgaard, som PensionDanmark har investeret ca. 300 mio. kr. i.

Der bliver i dag taget hul på byggeriet af et nyt domicil til MT Højgaard, som PensionDanmark står bag. Det sker, når første spadestik til ejendommen tages i eftermiddag i Søborg i København. PensionDanmark har investeret ca. 300 mio. kr. i den 12.900 m2 store domicilejendom, som skal stå klar i sommeren 2016.

”Investeringen i dette byggeri, hvor bæredygtigheden er helt i top, vil først og fremmest sikre medlemmerne et godt afkast. Men at der også vil være beskæftigelse til medlemmerne i opførelsesperioden, er et ekstra plus ved investeringen,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark, som i dag tager første spadestik sammen med borgmester Karin Sølberg Holst, Gladsaxe Kommune, og adm. koncerndirektør Torben Biilman, MT Højgaard.

Bygningen er Danmarks første såkaldte Multiflex Office, der er en helt ny generation af fleksible, energivenlige kontorejendomme.

”Det bliver en fornøjelse at demonstrere i praksis, hvordan vores Multiflex Office-koncept vil være med til at sætte fremtidens standard for kontorejendomme, f.eks. når det gælder effektiv arealudnyttelse og godt indeklima,” siger adm. koncerndirektør Torben Biilman, MT Højgaard.

PensionDanmarks investeringer i ejendomme udgør i dag i alt knap 10 mia. kr. Over de kommende år forventer PensionDanmark at investere 2 mia. kr. om året i bolig- og erhvervsejendomme.

Fakta om investeringen

Bygherre: PensionDanmark Areal: 12.900 m2 - plads til 650 medarbejdere. Mulighed for yderligere 5.900 m2. Beløb: Ca. 300 mio. kr. Totalentreprenør, udvikler og rådgiver: MT Højgaard Arkitekt: DesignGroup Architects Lejer: MT Højgaard Forventet indflytning: Sommer 2016