PensionDanmark investerer i Alfa Lavals nye domicil i Aalborg

Med en investering på 126 mio. kr. i Alfa Laval Aalborgs kommende domicil investerer PensionDanmark nu for første gang i Aalborg.

PensionDanmark foretager nu sin første ejendomsinvestering i Aalborg. Det sker med en investering på 126 mio. kr. i Alfa Laval Aalborgs kommende domicil på Aalborgs østlige havnefront. Investeringen i det nye kontordomicil på 6.000 m2 med plads til i alt 300 medarbejdere supplerer PensionDanmarks eksisterende ejendomsinvesteringer, der geografisk fordeler sig på bl.a. hovedstadsområdet, Aarhus, Odense og Trekantområdet.

”Vi har en ambition om løbende at øge vores investeringer i velbeliggende kvalitetsejendomme med solide lejere på lange lejekontrakter. De betingelser lever investeringen i Alfa Lavals nye domicil fuldt ud op til, og den giver os samtidig mulighed for at sprede vores investeringer i kvalitetsejendomme til flere dele af landet. Derfor er vi glade for investeringen, som vil sikre medlemmerne et godt og stabilt afkast mange år frem,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Med investeringen fortsætter PensionDanmark de seneste års investeringer i domicilbyggerier, der bl.a. tæller de kommende domiciler for MT Højgaard i Søborg, NCC i Gladsaxe og Nordea Bank Danmark i Ørestad.

Den nye domicilejendom i Aalborg opføres som lavenergihus med anvendelse af solceller og solafskærmning, og der søges miljøcertificering efter DGNB Sølv.

PensionDanmark har investeret godt 12 mia. kr. i danske erhvervs- og boligejendomme og vil i de kommende år investere omkring 2 mia. kr. yderligere om året i ejendomme.

Om investeringen:

Sælger: TK Development i partnerskab med Lauritzen Gruppen

Investor: PensionDanmark

Lejer: Alfa Laval Aalborg Beløb: 126 mio. kr.

Areal: 6.000 m2 med plads til 300 medarbejdere

Beliggenhed: Aalborgs østlige havnefront