International pris til PensionDanmark for investeringer i infrastruktur

Det er ikke første gang, at PensionDanmark høster international anerkendelse for sine investeringer, og tirsdag aften skete det så igen ved IP Real Estate Global Awards i København, hvor PensionDanmark vandt i kategorien ”Best Infrastructure Strategy”. IP står for Investment & Pensions, som er et anerkendt internationalt forum for hele pensionsbranchen.

”Vi har et mål om, at investeringer i stabile alternativer skal udgøre 20 pct. af vores samlede formue for at skabe en stabilitet i afkastet til vores medlemmer, og vi er godt på vej – også selvom formuen er kraftigt voksende,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark, og tilføjer:

”Prisen er en anerkendelse af vore dygtige investeringsteam, og Copenhagen Infrastructure Partners, som vi har arbejdet sammen med siden 2012 om flere, større infrastrukturinvesteringer i bl.a. Storbritannien.”

PensionDanmarks investeringer i stabile alternativer er det seneste år udbygget med nye investeringer i biomassefyrede kraftværker i England samt en investering i transmissionsnettet Dolwin3, der skal transportere strøm til fastlandet fra en række havmølleparker i Nordsøen. Til ejendomsporteføljen er bl.a. føjet tre store ejendomme med it-virksomheden KMD som lejer samt domicilbyggerier for MT Højgaard, NCC, Alfa Laval og Semco Maritime.

Om IP Real Estate Global Awards 2015
IPE (Investment & Pensions Europe) samler hvert år institutionelle investorer fra hele verden til IP Real Estate Global Awards. Der uddeles priser i 21 kategorier.