Over 100.000 kr. ekstra på pensionskontoen i 2014

PensionDanmarks medlemmer kan glæde sig over, at pensionsopsparingen er vokset markant i 2014.

”For et typisk medlem er pensionskontoen vokset med i alt 20 pct. i 2014. Det skyldes selvfølgelig de solide pensionsindbetalinger på typisk godt 12 pct. af lønnen, der er aftalt i overenskomsterne. Men det skyldes også et rigtig godt investeringsafkast, der går direkte videre til medlemmerne,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Et medlem i PensionDanmark med stabile pensionsindbetalinger i de seneste ti år har i 2014 fået 106.000 kr. ekstra ind på pensionskontoen.  Medlemmet, der startede året med en pensionsopsparing på 626.000 kr., kan konstatere, at pensionsopsparingen i 2014 er vokset til 732.000 kr. Pensionsindbetalingerne udgør 38.000 kr., når omkostninger til forsikringer og administration er trukket fra, mens PensionDanmarks investeringsafkast giver medlemmet 68.000 kr.

Medlemmerne kan nu tjekke den årlige pensionsoversigt
Tallene herover er for et medlem med stabile pensionsindbetalinger i de seneste ti år og kan variere fra medlem til medlem. Medlemmerne har netop modtaget den årlige pensionsoversigt, hvor de kan tjekke, hvordan det står til med pensionen.

Medlemmerne finder pensionsoversigten enten i indbakken på deres personlige hjemmeside pension.dk/dinpension eller i e-Boks. De kan også tjekke pensionen via PensionDanmarks app.