PensionDanmark køber endnu en ejendom i Aarhus

Med en investering på 151 mio. kr. overtager PensionDanmark nu endnu en erhvervsejendom i Aarhus.

PensionDanmark har netop overtaget en kontorejendom placeret i det centrale Aarhus - Åboulevarden 11 og 13.

Ejendommen, der oprindelig er fra 1975, men er gennemgribende renoveret i 2013, har et samlet kontorareal på 5.579 m2 og er fuldt udlejet til tre solide lejere: DELACOUR Advokatpartnerselskab, Handelsbanken og Nybolig.

Investeringen, der er på 151 mio. kr., er PensionDanmarks fjerde direkte investering i Aarhus på erhvervsejendomsområdet. De tre øvrige er Skejby Company House (flerbrugerejendom) samt to ejendomme i det centrale Aarhus, henholdsvis stormagasinet Magasin og domicilet for rådgivnings- og revisionsvirksomheden BDO Danmark.

”Vi er meget tilfredse med denne investering, der er i fin overensstemmelse med vores strategi om at sprede vores ejendomsinvesteringer rent geografisk. Der er tale om en attraktiv ejendom med god beliggenhed og kort gåafstand til den kommende letbane. Vi forventer, at investeringen vil give et godt og stabilt afkast,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Ud over Aarhus har PensionDanmark investeret i en række ejendomme ud over landet i b.la. Aalborg, Vejle, Esbjerg, Odense, Svendborg, Slagelse og hovedstadsområdet.

Fakta om investeringen:
Køber: PensionDanmark