PensionDanmark køber to ejendomme i Aarhus

Med en investering på 555 mio. kr. overtager PensionDanmark nu to erhvervsejendomme i Aarhus af C.W. Obel Ejendomme.

PensionDanmark har netop overtaget to erhvervsejendomme i Aarhus fra C.W. Obel Ejendomme. Det drejer sig om et såkaldt Company House (flerbrugerejendom) i Skejby samt en ejendom i det centrale Aarhus, hvor rådgivnings- og revisionsvirksomheden BDO Danmark har domicil (billedet).

Ejendommene har et samlet kontorareal på ca. 23.600 m2 og ca. 4.600 m2 kælder. Investeringen, der er på 555 mio. kr., er PensionDanmarks første direkte investering i Aarhus på erhvervsejendomsområdet.

”Vi er meget tilfredse med denne investering, der er vores første af slagsen i Aarhus. Det stemmer fint overens med vores ambition om at sprede vores ejendomsinvesteringer rent geografisk. Der er tale om to attraktive ejendomme, som har en god beliggenhed tæt ved den kommende letbane. Derfor forventer vi, at investeringen vil give et godt og stabilt afkast,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

”Det glæder os at kunne overdrage ejendommene til PensionDanmark, der er én af Danmarks største og mest velansete udlejere af erhvervsejendomme. Vi er sikre på, at ejendommenes brugere får et godt fremtidigt samarbejde med PensionDanmark,” siger adm. direktør Torben Black, C.W. Obel Ejendomme.

Fakta om investeringen

Køber: PensionDanmark
Sælger: C.W. Obel Ejendomme
Beløb: 555 mio. kr.
Areal: ca. 23.600 m2 kontorareal og ca. 4.600 m2 kælder
Beliggenhed: Hedeager 1-5, 8200 Aarhus N, Skejby, samt Kystvejen 29, 8000 Aarhus.