PensionDanmark-ejendom i Esbjerg får guld i bæredygtighed

Semco Maritimes domicil i Esbjerg, som PensionDanmark ejer, har netop modtaget Guld-certificering inden for bæredygtigt byggeri.

PensionDanmarks ejendom i Esbjerg, hvor virksomheden Semco Maritime A/S har domicil, har netop modtaget et fornemt stempel inden for bæredygtighed. Det skete, da ejendommen i dag blev tildelt Guld i certificeringsordningen DGNB.

DGNB er en af verdens førende standarder, når det gælder bygningers bæredygtighed. Ejendommen i Esbjerg får bl.a. certificeringen for indeklimaet, arealeffektivitet samt fokusset på energi som f.eks. brugen af solceller.

Som synligt bevis på bæredygtighedsguldet overrakte Green Building Council Denmark, der administrerer DGNB-ordningen herhjemme, i dag et certifikat og en plakette ved et arrangement i Semco Maritimes domicil.

"Vi er meget stolte over certificeringen af denne ejendom. Som bygherre og ansvarlig investor lægger vi stor vægt på den miljømæssige, sociale og økonomiske bæredygtighed, som certificeringen repræsenterer. Samtidig er bæredygtige byggerier også en god forretning for os. For de er attraktive for lejerne og bidrager dermed til at give medlemmerne gode afkast i en længere årrække," siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

PensionDanmark har de seneste år investeret i flere nyopførte erhvervsejendomme, som alle er, eller vil blive, DGNB-certificerede, når de står klar.

”Da vi blev præsenteret for tanken om certificering, var vi med det samme med på ideen. I en virksomhed som Semco Maritime, hvor medarbejderne er det vigtigste aktiv, er det dejligt at kunne sige, at her bliver de flotte ord om bæredygtighed, godt indeklima, lys og luft omsat til praksis. Vi er meget tilfredse og stolte over resultatet,” siger adm. direktør Steen Brødbæk, Semco Maritime.

Om Semco Maritimes domicil

Adresse: Esbjerg Brygge 30, Esbjerg