Image alternative text

PensionDanmark inviterer til tre topmøder på Folkemødet

PensionDanmark inviterer til Sundhedens Topmøde, Investorernes Topmøde og Innovationens Topmøde, når årets Folkemøde løber af stablen i denne uge på Bornholm.

Hvordan kan vi danskere - og særligt mænd - blive sundere i fremtiden? Hvad betyder det for den enkelte og for samfundet, at vi lever længere? Og hvad skal der til for, at Danmark kan fastholde sin førerposition, når det gælder innovation?

Sådan lyder spørgsmålene, som centrale aktører skal debattere, når PensionDanmark inviterer til tre topmøder på Folkemødet på Bornholm i denne uge.

Som de tidligere år arrangerer PensionDanmark også ved dette års Folkemøde Sundhedens Topmøde og Investorernes Topmøde i samarbejde med hhv. Falck Healthcare og Danske Bank. Og som noget nyt er PensionDanmark i år desuden arrangør af Innovationens Topmøde sammen med Vestas, Siemens og Leo Pharma.

Topmøderne er åbne for alle interesserede og finder sted torsdag og fredag hos LEAD i Nørregade.

Sundhedens Topmøde – Rigtige mænd på Bornholm

Tid: Torsdag d. 15. juni kl. 13.15-14.45

Sted: LEAD i Nørregade

Debatter: 1) Hvorfor er mænd mindre sunde? 2) Politisk ansvar: Skal det være dyrere eller sværere at leve usundt? 3) Ansvar på arbejdsmarkedet: Kan vi indrette et sundere arbejdsliv?

Paneldeltagere: Rasmus Lassen Petersen og Thomas Krabbenhøft, begge deltagere i DR-programmet ”Rigtige mænd” og PensionDanmark-medlemmer, regionsrådsformand Sophie Hæstorp Andersen (S), Region Hovedstaden, sundhedsordfører May-Britt Kattrup (LA), sundhedsordfører Pernille Schnoor (ALT), HR-chef Lotte Hjortlund Andersen, ISS, formand for Forum for Mænds Sundhed og forskningsleder på Rigshospitalet Svend Aage Madsen, CEO Jan Steenhard, Falck Healthcare, og CEO Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Arrangører: PensionDanmark og Falck Healthcare

Ordstyrer: Jacob Søndergaard (tv-vært på DR-programmet ”Rigtige mænd” og sundhedsekspert)

Investorernes Topmøde – Hvad betyder det, at vi lever længere?

Tid: Fredag d. 16. juni kl. 13.15-14.45

Sted: LEAD i Nørregade

Debatter: 1) Danskernes lange levealder og dets betydning for os 2) Facts, gode råd fra et økonomisk og politisk perspektiv

Paneldeltagere: Fremtidsforsker Louise Fredbo-Nielsen, professor i aldring Kaare Christensen, SDU, cheføkonom Steen Bocian, Dansk Erhverv, udenrigsordfører Nick Hækkerup (S), skatteordfører Louise Schack Elholm (V), CEO Thomas F. Borgen, Danske Bank, og CEO Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Arrangører: PensionDanmark og Danske Bank

Ordstyrer: Natasja Crone

Innovationens Topmøde – Hvordan sikrer vi Danmarks førerposition?

Tid: Fredag d. 16. juni kl. 17.45-19

Sted: LEAD i Nørregade

Innovationens Topmøde – Hvordan sikrer vi Danmarks førerposition?

Tid: Fredag d. 16. juni kl. 17.45-19

Sted: LEAD i Nørregade

Debatten har karakter af et talkshow, hvor toneangivende virksomheder, organisationer og beslutningstagere mødes til debat om muligheder og vilkår for innovation i Danmark. Med afsæt i konkrete eksempler vil temaer som innovation, teknologi og behovet for innovative investeringer være på dagsorden.

Paneldeltagere: Partiformand Kristian Thulesen Dahl (DF), økonomi‐ og indenrigsminister Simon Emil Ammitzbøll (LA), Group Senior Vice President Morten Dyrholm, Marketing, Communication and Public Affairs, Vestas, CEO Bjarne Lykke Sørensen, Digital Factory Division Nordic, Siemens, Executive Vice President Kim Kjøller, Global Research and Development, Leo Pharma, og CEO Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

Arrangører: PensionDanmark, Vestas, Siemens og Leo Pharma

Ordstyrer: Huxi Bach