Europæisk hæder til PensionDanmark

PensionDanmark vandt sammen med ATP prisen for bedste danske pensionsselskab ved det førende award show for europæiske pensionsselskaber, IPE Awards, der i år blev afholdt i Tivoli Congress Center i København.

Der var dansk anerkendelse på højeste niveau, da prisuddelingen for europæiske pensionsselskaber, IPE Awards, i år blev afholdt på ’hjemmebane’ i Tivoli Congress Center i København.

PensionDanmark vandt tirsdag aften prisen for bedste danske pensionsselskab. Prisen fik i år to vindere, da PensionDanmark deler den med ATP. I begrundelsen for valget af PensionDanmark fremhæves blandt andet rollen som frontløber i den danske pensionsbranche ved at sætte nye standarder med et ESG-arbejde, der understøtter bæredygtighed både i forhold til klima, miljø og sociale forhold.

Prisen er grundlæggende en anerkendelse af, at PensionDanmark ikke alene formår at sikre, at 750.000 medlemmer får mest muligt ud af deres pensionsopsparing. Den anerkender, at vi samtidig formår at tage ansvar og gøre medlemmernes pensionsopsparing til en motor, der faktuelt bidrager til at gøre verden til et bedre sted at leve,” siger adm. direktør i PensionDanmark, Torben Möger Pedersen.

Anerkendelsen af PensionDanmark på den europæiske scene underbygges af en lang række priser ved IPE Awards gennem de senere år.

PensionDanmark har siden 2012 vundet IPE-priser som:
Europas bedste pensionsselskab (2012, 2014, 2017 og 2018)
Bedste danske pensionsselskab (2019 - pris delt med ATP)
Bedste europæiske investor i infrastruktur (2014 og 2015)
Bedste strategi for investering i infrastruktur (2014 og 2015)
Bedste strategi for bæredygtig investering (2014)
Bedste europæiske investor i ejendomme (2013)
Bedste nordiske investor i ejendomme (2017)
Innovation (2017)