PensionDanmark på Folkemødet 2019

PensionDanmark er klar til debat om en række højaktuelle emner, blandt andet om det sunde arbejdsliv, nedslidning og tilbagetrækning, hvordan det står til med samfundsansvaret i finanssektoren – og så taler vi med den amerikanske og den britiske ambassadør i Danmark om deres roller i en tid, hvor Brexit og Trump skaber overskrifter.

Investor topmøde: Vores samfund er også vores ansvar

Fredag den 14. juni kl. 13.30-14.00 hos LEAD i Nørregade (N3). Networking kl. 13.00-13.30

En google-søgning på skandalesager i den danske finansielle sektor giver mange hits i disse år, og den seneste tids udfordringer er med til at understrege, at det nu er endnu vigtigere end tidligere, at finansielle virksomheder aktivt tager del i samfundet. Derfor sætter vi spørgsmålet om samfundsansvar i den finansielle sektor på dagsordenen, når Ane Cortzen taler med fungerende CEO i Danske Bank Jesper Nielsen og adm. direktør Torben Möger Peder-sen fra PensionDanmark.

Billedtekst: Fra venstre: Jesper Nielsen, Danske Bank, Torben Möger Pedersen, PensionDanmark, Ane Cortzen, moderator.

Fra valgflæsk til virkelighed: Et sundt arbejdsliv, hvordan?

Fredag den 14. juni kl. 15.30-16.00 hos LEAD i Nørregade (N3). Networking kl. 15.00-15.30.

Folketingsvalget 2019 blev kaldt et pensionsvalg. I denne debat vender vi bøtten om og diskuterer, hvad der reelt virker på det danske arbejdsmarked. Vi har samlet et par af de aktører, som kender udfordringerne, og som allerede nu på forskellig vis bidrager med svarene på, hvordan vi kan knække kurven og fastholde kompetencer og danskerne på arbejdsmarkedet. Fokus vil være forebyggelse og efteruddannelse i dialog mellem forbundssekretær i 3F Søren Heisel, adm. direktør i Dansk Byggeri Lars Storr-Hansen og adm. direktør i PensionDanmark Torben Möger Pedersen. Nynne Bjerre Christensen styrer slagets gang.

Billedtekst: Fra venstre: Søren Heisel, 3F, Lars Storr-Hansen, Dansk Byggeri, Torben Möger Pedersen, Pension-Danmark, Nynne Bjerre Christensen, moderator.

Life as an ambassador under Brexit and Trump

Fredag den 14. juni kl. 16.30-17.00 hos LEAD i Nørregade (N3). Networking kl. 16.00-16.30.

USA og Storbritannien, to nationer med et massivt fokus fra omverdenen. Valget af Præsident Trump og briternes beslutning om at forlade den europæiske union har kunnet mærkes, ikke kun politisk, men også på aktiemarkederne. Men samtidig har de to lande også en stor betydning for danske virksomheder og danske investorer. Mød den amerikanske ambassadør Carla Sands og den britiske ambassadør Dominic Schroeder til en samtale om, hvad det betyder for deres arbejde som ambassadører, at der skrives verdenshistorie med deres hjemlande i centrum. Nynne Bjerre Christensen er moderator.

Carla Sands, amerikanske ambassadør, Dominic Schroeder, britiske ambassadør, Torben Möger Pedersen, PensionDanmark, Nynne Bjerre Christensen, moderator.