PensionDanmark er nomineret til årets CSR-pris

Som eneste finansielle virksomhed er PensionDanmark nomineret sammen med seks andre store danske virksomheder til årets CSR-pris, der uddeles af FSR – danske revisorer. I alt 67 virksomheder har været vurderet i processen.

CSR Prisen 2020 anerkender de store danske virksomheder, der i den årlige rapportering skaber gennemsigtighed og troværdighed om deres samfundsansvar og på den måde kan være en inspiration for andre.

”Vi er meget glade for den store anerkendelse af vores arbejde, der ligger i nomineringen, og af det fornemme selskab af seks andre store danske virksomheder, der ligesom vi arbejder målrettet med bæredygtighed og ESG. Skal vi nå de fælles ambitiøse Verdensmål og klimamål, er det afgørende, at vi bliver i stand til at måle effekten af vores indsats. Derfor offentliggjorde PensionDanmark som det første danske pensionsselskab reviderede ESG-nøgletal i 2019-rapporten, hvor vi bl.a. kvantificerede aktieporteføljens klimaaftryk. Vi arbejder videre på at kvantificere øvrige investeringsporteføljer blandt andet af vores mange bæredygtige ejendomme”, siger PensionDanmarks adm. direktør Torben Möger Pedersen.

Dommerpanelet fremhæver PensionDanmarks Rapport om Samfundsansvar 2019 som ”en rapport, der transparent og systematisk redegør for PensionDanmarks tilgang til arbejdet med bæredygtighed, FN’s Verdensmål og ansvarlige investeringer samt omtaler dilemmaer, som kobler sig til deres arbejde. Særligt betones rapportens klimatema (s. 27-31), italesættelsen af klimaudfordringen og PensionDanmarks ambition og rolle i at understøtte efterlevelsen af Parisaftalens målsætninger gennem en række konkrete initiativer.”

PensionDanmark er nomineret i kategorien store unoterede virksomheder sammen med Arla og Grundfos, mens A.P. Møller-Mærsk, Carlsberg, Rockwool og Ørsted er nomineret i kategorien store børsnoterede virksomheder. Prisen uddeles den 26. oktober.

Man kan læse PensionDanmarks CSR-rapport for 2019 her