PensionDanmark vinder to internationale priser for ejendomsinvesteringer

PensionDanmark fik prisen som bedste Nordic Fund og for Value-added Strategy ved IPE Real Estate Global Conference & Awards, der blev uddelt i København.

Der var international anerkendelse til PensionDanmark, da IPE Real Estate Global Awards torsdag aften blev uddelt på Villa Copenhagen. Danmarks største arbejdsmarkedspensionsselskab vandt regionsprisen som Nordic Investor of the Year og tog også prisen for ’Value-added strategy’.

PensionDanmark var blandt andet nomineret til sidstnævnte pris for opnåelse af gode resultater med baggrund i en målrettet strategi for bæredygtighed for både klima og for social bæredygtighed i langsigtede investeringer i erhvervslejemål og studieboliger.

For PensionDanmarks adm. direktør, Torben Möger Pedersen, repræsenterer priserne en markering af, at det er lykkes at udvikle og forfølge en strategi for ejendomsinvesteringer, der ikke blot bidrager til at sikre medlemmerne en økonomisk tryg alderdom:

”Det ligger dybt indkodet i PensionDannmarks DNA, at strategien for investeringer i ejendomme skal forrente og dermed fremtidssikre medlemmernes pensionsopsparinger. Men det ligger lige så fast, at rentabiliteten skal forenes med social ansvarlighed i både udvikling, opførelse og vedligeholdelse af de projekter, vi engagerer os i.”

”Derfor ser jeg priserne som en vigtig anerkendelse af vores ejendomsteam. Det er gennem konstant innovativt og dygtigt strategisk arbejde lykkes med at gøre social ansvarlighed og bæredygtighed til en forudsætning og ikke en modsætning for at opnå gode afkast,” siger Torben Möger Pedersen.