Unge hjemløse får glæde af møbler fra vandrehjemmet ved Fælledby

Når en ung hjemløs får tilbud om egen bolig, kan det både være svært og dyrt at skabe sit eget hjem. Derfor har Fælledby doneret størstedelen af inventaret fra områdets lukkede vandrehjem til Hellebro – en velgørende forening, der støtter og hjælper Københavns unge hjemløse i at få deres eget sted.

Som led i udviklingen af Fælledby skal områdets eksisterende vandrehjemsbygninger ud mod Vejlands Allé rives ned for at skabe plads til det nye, kommende boligområde. Og i det arbejde har Fælledby stor fokus på at genanvende mest muligt fra bygningerne. Blandt andet ved at genbruge byggematerialer i det nye byggeri og ved at andre kan få glæde af bygningernes inventar og andre løse genstande.

Nogle af de første, der har fået glæde af nyt inventar fra vandrehjemmet, er den frivillige og velgørende forening Hellebro i København. Foreningen fungerer både som værested, herberg og udslusningsboliger for nogle af Københavns mest sårbare unge, der gennem Hellebro får hjælp til både uddannelse, job og springet over i egen bolig.