Vejle får flere bæredygtige lejeboliger nær Campus

PensionDanmark opfører i samarbejde med KPC omkring 140 bæredygtige lejeboliger fordelt på tre bygninger nær Campus Vejle.

Danmarks største arbejdsmarkedspensionsselskab, PensionDanmark, ønsker at udbyde flere bæredygtige boliger i Vejle. I samarbejde med totalentreprenør KPC, investerer PensionDanmark i at opføre tre nye etageejendomme med bæredygtighedscertificerede lejeboliger med attraktiv beliggenhed i den jyske vækstby.

De omkring 140 lejeboliger skal efter planen opføres på hjørnet af Flegmade og Boulevarden over for Campus Vejle med nem adgang til Vejle Midtby, havnen, kunstmuseum og musikteater. Det DGNB Guld-certificerede byggeri forventes at stå færdigt i 2024.

”Vi har solgt alle ejerlejligheder i Kanaltårnene tæt på havnen i Vejle og ser på vores medlemmers vegne en god investering i at udvikle flere lejligheder til den kvalitets- og klimabevidste lejer, der lægger vægt på god beliggenhed i en by i vækst. Vi værdsætter samtidig at kunne fortsætte det gode samarbejde med KPC som totalentreprenør, ” siger direktør for ejendomme i PensionDanmark, Marius Møller.

KPC er allerede en tæt samarbejdspartner for PensionDanmark. Parterne har i fællesskab udviklet blandt andet boligområder på Islands Brygge og i Ørestaden i København og kontorejendomme i Kolding og Odense.

Lejlighederne vil blive omgivet af attraktive opholdsområder med blandt andet legepladser og orangeri, mens der vil blive plads til en dagligvarebutik i et erhvervslejemål i stueplan.

Adresse: Flegmade 15-17 og Boulevarden 15, 7100 Vejle.
Forventet investering: 251 millioner kr.
Forventet projektstart: 2022
Byggeriet forventes færdigt: 2024
Bæredygtighedscertificering: DGNB Guld
Areal: 9.700 m2
Boliger: Tre bygninger på 5-6 etager med omkring 140 lejeboliger varierende fra 45-110 m2 – erhvervslejemål med dagligvarebutik på 1220 m2 i stueplan.
Totalentreprenør: KPC Herning A/S
Arkitekt: Sweco Architects.